2025. december 18., csütörtök - Auguszta
A magyarországi webáruházak a forgalmuk 25-30, de egyes esetekben közel 50%-át a karácsonyt megelőző nagyjából 6 hétben bonyolítják le. A drasztikusan megugró terhelés ellenére a megbízható webáruházakból 1-2 nap alatt a rendelt csomagok ilyenkor is megjönnek, de néhány dologra a vásárlóknak is érdemes figyelni. Miért kell mindig elolvasni a visszaigazoló emailt, miért nincsenek 90%-os akciók és miért jobb házhoz szállítást kérni csomagautomata helyett? Túlélési tippek online ajándékvásárláshoz.
40+ recruiTECH és 20+ HRTECH előadó, friss esettanulmányok, valós megoldások, technológiai újdonságok és a megszokott gyakorlati fókusz.
A vendéglátóipar és rendezvényszervezés egyik legnagyobb kihívása a szezonális ingadozások és a magas fluktuáció kezelése. Az Eventrend Group, Magyarország egyik vezető vendéglátóipari csoportja (többek között a Groupama Aréna, a New York Kávéház és a Gundel üzemeltetője) azonban sikeresen megtalálta a választ erre a kihívásra: a Giggle digitális megoldásával a munkaerő-kölcsönzés bizonytalanságát tudatos, adatalapú toborzásra cserélte.
A téli szünet a pihenés időszaka, de ilyenkor különösen könnyen „kopik” a nyelvtudás – főleg a beszédkészség. Kevesen tudják, hogy akár már napi 20-30 perc célzott gyakorlás is elegendő ahhoz, hogy a tanulók ne essenek ki a ritmusból, és magabiztosan folytassák a tanulást januárban.
Pénteken nyitja új éttermét a Pizza Hut Szombathely főterén. Az egység különlegessége a Bella névre keresztelt felszolgáló robot, valamint az Ice Cream Factory nevű önkiszolgáló fagyipult, amelyek először jelennek meg Magyarországon. A modern Dine-in koncepción alapuló étterem egyszerre kínál kényelmes, beülős élményt és digitalizált rendelési lehetőségeket. A lánc országos bővítése részeként hamarosan Egerben és Nyíregyházán is új éttermek nyílnak.
A budapesti Nagykörút pesti szakaszán az elmúlt években jelentős mozgás figyelhető meg a kiskereskedelmi egységek világában. Míg 2022-ben még minden ötödik üzlethelyiség üresen állt, ma már mindössze nagyjából minden tizedik vár bérlőre – az üres boltok aránya három év alatt felére csökkent. Ez részben azzal magyarázható, hogy bár sok korábban üres helyet sikerült kiadni, egyes működő üzletek bezártak; összességében azonban az aktív egységek száma emelkedik. A körúti boltok profiljában a gasztronómiai szolgáltatások – éttermek, kávézók, bárok – dominálnak, miközben a fodrászok, pénzváltók és más szolgáltatók is növekvő jelenlétet mutatnak.
Románia legnagyobb irodabérlői évente több mint 260 millió eurót fizetnek a modern irodaterületekért, ami együttes 2024-es árbevételük kevesebb mint 1%-át teszi ki – derül ki a Cushman & Wakefield Echinox elemzéséből.
A WING többszörösen díjazott fejlesztése, a Liget Center elnyerte az Építőipari Nívódíjat, amellyel a hazai építőipar vezető szakmai szervezete ismerte el a komplexum kiemelkedő építészeti, örökségvédelmi és műszaki megvalósítását. A rangos elismerést az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) adta át december 10-én.
A DeepSeek V3.2 (és a V3.2-Speciale/Exp variánsai) a 2025 végének egyik legtöbbet emlegetett nyílt súlyú modellfrissítése. A fejlesztő cég saját közlése szerint az új verzió DeepSeek Sparse Attention (DSA) mechanikát használ, ami hosszú szekvenciáknál kevesebb számítást igényel, és jelentősen csökkentheti az üzemeltetési költségeket. Ezzel párhuzamosan a DeepSeek az API-áraiból is látványosan vágott.
Az 1870-es években a királyi család előszeretettel töltötte Gödöllőn a karácsonyi ünnepeket. Az esztendő legbensőségesebb időszakában újra ünneplőt öltő királyi kastély ismét színes programokkal várja az érdeklődőket.
A magyar tulajdonosi hátterű MarketingLens Ltd. ügyvezetője nyerte el az európai üzleti szereplőkkel, KKV-kkal, innovatív cégekkel foglalkozó EU Business News magazin idei elismerését a Data-Driven Marketing CEO of the Year 2025 kategóriában. A díjakkal olyan európai CEO-kat ismernek el, akik kiemelkedő vezetői képességet, stratégiai víziót és transzformatív hatást mutattak a saját iparágukban.
A Google hagyományosan az év végén teszi közzé „Year in Search” összeállítását, amely átfogó képet ad arról, milyen témák foglalkoztatták leginkább a felhasználókat, mik voltak az év legfelkapottabb keresései. A 2025-ös lista ismét pontos lenyomata az év közéleti, kulturális és szórakoztató eseményeinek - izgalmas képet adva például a hazai érdeklődési körökről, néha látványos és meglepő trendeket feltárva.
A Google Kereső az egyik legfontosabb tájékozódási pont a felhasználók számára, hisz immár több mint két évtizede segíti őket abban, hogy gyorsan és könnyedén jussanak hozzá a számukra fontos információkhoz. A 2025-ös keresési adatok trendjei jól tükrözik a társadalmi, kulturális és sportélet aktuális folyamatait, valamint a változó érdeklődést. A Google „Year in Search” oldalán a globális rangsorok mellett közel 60 ország adatai elérhetőek, amelyek átfogó képet adnak az év legnépszerűbb tartalmairól. A listák a legtrendibb kereséseket mutatják; azokat a témákat, melyek 2025-ben hatalmas növekedést mutattak a tavalyi évhez képest.
2025 legfelkapottabb keresései Magyarországon
Idén is rendkívül változatos témák iránt érdeklődtek a magyar internetezők a Google Kereső trendjei alapján. A filmek mezőnyét 2025-ben a hazai kasszasikerek – például a Futni mentem, illetve a Hogyan tudnék élni nélküled - és a klasszikus történetek újragondolásai vezették, hisz felkerült a listára a Nosferatu, a Frankenstein és a Superman is. A sorozatok között a nagyszabású történelmi produkció, a Hunyadi bizonyult a legnépszerűbbnek, miközben továbbra is az érdeklődés középpontjában áll a Squid Game – Nyerd meg az életed, valamint Az aranyifjú. A tévéműsorok listáját idén a Pokoli rokonok vezette, de a Házasság első látásra, az Exek csatája és tehetségkutatók is hatalmas nézői bázist mozgattak meg. A zenei keresések élén idén is a fesztiválok és a hazánkba érkező világsztárok álltak: a Sziget, az EFOTT, valamint az Imagine Dragons fellépése keltették fel leginkább az érdeklődést, míg Pitbull jövő évi koncertje már 2025-ben rengeteg keresést generált. 2025-ben több ismert személyiség elvesztése mozgatta meg a közvéleményt: a legtöbben Kálloy Molnár Péter, Kathi Béla, illetve Ferenc pápa nevére kerestek rá. A sportesemények közül a nemzetközi labdarúgó-mérkőzések, a FIFA-klubvilágbajnokság, valamint a Tour de Hongrie, a Tour de France és Wimbledon vonzotta a legnagyobb érdeklődést. A gasztronómiai keresésekben az ünnepekhez kötődő receptek, a klasszikus finomságok és a trendi alapanyagok egyaránt előtérbe kerültek: a húsvéti kalács és a pavlova mellett a dubai csoki is az év legfelkapottabb keresései közé tartozott. A „Miért…”, „Mi…” és „Hogyan…” típusú kérdések listái pedig idén is jól mutatják a magyarok határtalan kíváncsiságát: a hétköznapi jelenségektől a közéleti kérdéseken át egészen az életvezetési dilemmákig rendkívül sok minden foglalkoztatta a hazai felhasználókat 2025-ben.
A Google Kereső idei trendjei pontos képet adnak arról, mi érdekli leginkább a magyarokat: a könnyed szórakozástól az igazán komoly témákig minden megjelent - feltárva, min nevettünk, min gondolkodtunk el, és mi tartotta lázban a közönséget az év során. A listák a Year in Search oldalán érhetők el.
A Google Kereső magyarországi listái 2025-ben:
Toplista
Filmek
Sorozatok
TV-műsorok
Zene
Elhunytak
Sportesemények
Recept
Miért…
Mi…
Hogyan…
Hogyan készül a lista?
A "Year in Search" listái a Google Trends anonim, statisztikailag összesített adatai alapján készültek, melyekből a duplikációkat, spam-eket kiszűrtük. A 2025-ös keresések az év trendjeit követve készültek több kategóriában, figyelembe véve a „trending” kereséseket. A „trending” keresések eltérnek a legkeresettebb kifejezésektől, ezek az abszolút keresési volumeneket tükrözik, és nem változnak olyan gyakran. A trendek elemzésével reális képet kapunk a valós érdeklődési területekről.
A magyar háztartások többsége idén is átgondoltan készül az ünnepi időszakra: a legtöbben 20-40 ezer forintból állítják össze a karácsonyi menüt, miközben továbbra is a szárnyas, a sertés és a hal számít a legnépszerűbb alapanyagnak. A PENNY reprezentatív kutatásából kirajzolódik, milyen fogások kerülnek a családi asztalra, mikor indul a bevásárlás, és milyen tudatos döntések segítik a nyugodtabb készülődést.
A magyar háztartások 80 %-a 150 000 forint alatt szeretné tartani ünnepi költéseit a Wise kutatása[1] szerint. Bár az ünnepi időszak a családról, ajándékokról és közös élményekről szól — váratlan kiadásokat is hozhat. Gyakran éppen a kevésbé látványos tételek terhelik meg a pénztárcát: a külföldi webáruházakból rendelt ajándékok, a külföldi utazások kifizetése vagy a külföldön élő rokonoktól érkező pénz sokszor extra kiadásokkal járhat. Bár a magyar fogyasztók több mint fele mindig ellenőrzi az árfolyamokat nemzetközi vásárlás előtt, sokan figyelmen kívül hagyják azokat a rejtett díjakat, amelyek a költségeket megemelik.
A Parlament 2025. november 17-én elfogadta az…
A rekordot jelentő 2025-ös évet követően a…
A Marketing Fesztivál egy nagyszerű üzleti évnyitó…








