2025. november 26., szerda - Virág
Az Allee Bevásárlóközpont elérte a nemzetközileg elismert GRESB (Global Real Estate Sustainability Benchmark) rendszer ötcsillagos minősítését, amellyel a kelet-európai régió egyik legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó retail létesítménye.
Otthonunk nem csak egy lakóhely, hanem életünk központja. Itt éljük mindennapjainkat akár egyedül, akár családdal. Ez az a hely, ahol biztonságban érezzük magunkat, ha kell, ide vonulunk el a világ zajától, itt töltődünk fel, pihenünk. Egy lakás berendezéséhez, átalakításához, igazán otthonossá tételéhez számos inspirációra, ötletre, szakmai tanácsokra is szükség van. Ebben nyújt segítséget az OTTHONDesign kiállítás és vásár a HUNGEXPO területén.
A CONSTRUMA Otthonteremtési Kiállítás Magyarország kiemelkedő építőipari, épületgépészeti és belsőépítészeti szakmai fóruma, amely a bemutatott témák által lefedi az otthonteremtés teljes spektrumát.
Amikor 2026 februárjában megnyílnak az EuroShop kapui, a nemzetközi kereskedelmi világ immár 22. alkalommal találkozik Düsseldorfban, hogy egy különleges évfordulót ünnepeljen: az EuroShop 60 éves lesz! Az 1966-os premier óta ez a szakvásár a kiskereskedelem világszinten is vezető platformjává nőtte ki magát, amely háromévente a világ minden tájáról vonzza a szakmai látogatókat. A kereskedelmi döntéshozók, építészek és tervezőirodák, valamint az üzletberendezéssel és üzlettervezéssel foglalkozó szakemberek számára megkerülhetetlen esemény, amely bepillantást enged a vásárlás jövőjébe. 2026. február 22–26. között a világ elsőszámú kereskedelmi szakvására ismét a legújabb innovációkat – és természetesen a saját jubileumát – ünnepli egy „Global Retail Festival” keretében.
A Prologis legfrissebb kutatása szerint az 500 milliárd eurós logisztikai piac több mint 150 milliárd eurós strukturális ellátási réssel küzd. A magyar logisztikai piacon a túlkínálat vált jellemzővé, amely a teljesítmény visszafogásával és a kockázatok növelésével gördít akadályokat a piac korrekciója elé.
A délkelet-európai szállodaipar túllépett a járvány utáni fellendülés időszakán, és új fejlődési szakaszba lépett. A SEE Property Forum 2025 bukaresti rendezvényén az iparági vezetők egyetértettek abban, hogy bár a „bosszúutazás” hulláma már lecsengett, a piac továbbra is erős alapokon nyugszik – köszönhetően a stabil fundamentumoknak, az új befektetési lehetőségeknek és a növekvő utazói elvárásoknak. A szakértők szerint a következő időszakot már nem a helyreállás, hanem az alkalmazkodás határozza meg: a fenntarthatóság, az átalakítások és az okos tőkefelhasználás alakítják a régió szállodapiacát.
Paweł Nowakowski moderátor felvezetőjében áttekintette a szállodaipar járvány utáni fellendülését, amelyet a „revenge travel” jelenség és a kettőszámjegyű növekedés jellemzett az átlagos napi szobaár (ADR) és a kihasználtság terén. Ugyanakkor – tette hozzá – a bővülés üteme változóban van.
A pandémia utáni utazási lelkesedés kimagasló számokat hozott, de most a normalizálódás időszakát éljük. A növekedés továbbra is jelen van, ám az iparágnak az extraordináriusról a fenntartható növekedésre kell átállnia” – mondta. – „A valódi kérdés az, hogy mi fogja hajtani a piacot, amikor ezek a kezdeti hullámok kiegyenlítődnek?”
Iulia Szabo, a CBRE Románia tanácsadója arra hívta fel a figyelmet, hogy mind a befektetői hangulat, mind az utazói magatartás átalakulóban van.
A régió az elmúlt években dinamikus növekedést mutatott, amit a befektetők fokozódó bizalma és az egyre tudatosabb, élményalapú utazók erősítettek. Mivel a vendégek egyre inkább a helyi, egyedi élményeket keresik, a nemzetközi márkák egyre nagyobb érdeklődést mutatnak Délkelet-Európa iránt” – fogalmazott.
Véleménye szerint a piac érik, új szegmensek – például a szervizelt apartmanok és a márkázott rezidenciák – jelennek meg, hogy a vendégek sokféle igényét kielégítsék.
Az IHG Hotels & Resorts képviseletében Andrzej Szymczyk a romániai szállodapiac helyzetét helyezte tágabb, közép-kelet-európai kontextusba.
Működési szempontból a román piac stabil, még ha a headline mutatók növekedése már nem olyan robbanásszerű, mint közvetlenül a pandémia után. Továbbra is van tér a hozamok növelésére, különösen a telítettebb piacokhoz, például Lengyelországhoz képest” – mondta. „A városi hotelek kiszámíthatóak, de az ország feltáratlan területei – a tengerpart, a vidék és a hegyvidék – hatalmas potenciált rejtenek, feltéve, hogy az infrastruktúra és a márkázott kínálat lépést tud tartani a kereslettel. A siker kulcsa az, hogy a befektetési stratégia összhangban legyen az adott eszközzel és lokációval.”
Mircea Drăghici, az EST Hospitality vezérigazgatója és alapítója a makrogazdasági tényezők, az infrastruktúra és a szabályozási környezet szerepét hangsúlyozta.
Idén arra számítunk, hogy a piac eléri, sőt meghaladja a 2019-es szintet mind a turistaérkezések, mind a vendégéjszakák tekintetében” – mondta. „Ugyanakkor olyan kihívások, mint a késlekedő városrendezési reformok és az adminisztratív akadályok – különösen Bukarestben – továbbra is lassítják a terjeszkedést. Az ország Schengen-csatlakozása azonban új lendületet adhat, különösen Nyugat-Romániában és a Fekete-tenger partján, erősítve mind a turizmust, mind a befektetéseket.”
A jogi és pénzügyi kérdéseket Ioana Grigoriu, a KPMG Legal Romania ingatlanjogi társigazgatója részletezte.
Ügyfeleink egyre alaposabb jogi és pénzügyi átvilágítást igényelnek, ahogy a szabályozási és adózási környezet változik. A szállodafejlesztések útja – különösen műemléki vagy védett épületek átalakítása esetén – sok engedélyezési nehézséggel és gyakran jelentős többletköltséggel jár” – magyarázta. „Bár a piaci hangulat pozitív, a fejlesztők szigorúbb finanszírozási korlátokkal szembesülnek Romániában; a bankhitelek ritkán haladják meg a beruházási érték 50%-át, így a finanszírozási rés nagyobb terhet ró a befektetőkre.”
A beszélgetés második felében a fenntarthatóság és az átalakítások kerültek előtérbe. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az irodaépületek és történelmi ingatlanok szállodává alakítása egyre népszerűbb trend.
Az átalakítások egyértelmű ESG-előnyökkel járnak, gyakran gyorsabban piacra vihetők, és különleges termékeket kínálnak mind a vendégek, mind a befektetők számára. Ugyanakkor minden projektet meg kell vizsgálni kereskedelmi életképesség és szabályozási megfelelés szempontjából” – tette hozzá Iulia Szabo, összefoglalva a diskurzus egyik fő üzenetét.
A befektetési kilátások kapcsán a panel résztvevői kiemelték, hogy az intézményi befektetők inkább a hosszú távon stabilizált, bizonyítottan működő eszközöket keresik, míg a helyi és regionális szereplők továbbra is a tranzakciós aktivitás motorjai maradnak, vállalkozói tőkéből finanszírozva a projekteket.
Ahogy Paweł Nowakowski zárszóként fogalmazott:
A délkelet-európai szállodapiac fordulóponthoz érkezett. A siker azon múlik, mennyire tudnak az érintettek összefogni – vízióval, rugalmassággal és stabil működési stratégiával kezelve a változó körülményeket.”
| Forrás: property-forum.eu
Miközben a vállalatok Európa-szerte újraértelmezik munkahely-stratégiáikat, a CBRE legújabb, CEE Regional Office Occupier Insights című kutatása arra világít rá, hogy a régió összetett átalakuláson megy keresztül. Az irodai kihasználtság növekszik, a rugalmasság egyre nagyobb szerepet kap, ám a szervezetek továbbra is megosztottak a hagyományos és a progresszív szemlélet között. A közép-kelet-európai régió eredményei – amelyek kiegészítik a vállalat 2025-ös European Office Occupier Survey felmérését – azt mutatják, hogy bár mindkét térség hasonló irányba halad, a változás üteme és módja jelentősen eltér.
Ősszel jelentősen, mintegy kétszeresére ugrik meg a vadhús iránti kereslet a Kifli.hu-n: az őszi szezonban minden századik rendelés tartalmaz ilyen terméket. Akik rendszeresen vásárolnak vadhúst, jellemzően 1–2 havonta rendelnek újra, a csúcsidőszakot pedig az őszi hónapok és az év végi ünnepek jelentik. A kategória forgalma hosszabb távon is folyamatosan növekszik a szezonális érdeklődésnek köszönhetően.
A halottak napi hosszú hétvégén sok otthon napokra üresen marad, ami különösen kedvez a betörőknek. Csalami János biztonságtechnikai szakértő szerint a megelőzés kulcsa az előrelátás és a technológia okos használata. A betörések elkerülhetők, ha az otthon nem tűnik üresnek.
Soha nem látott sebességgel alakul át az IT-szektor, a mesterséges intelligencia újradefiniálja a munkaköröket, miközben egyes területek egyre inkább a fókuszba kerülnek. Elengedhetetlen, hogy az IT-szakemberek naprakészek maradjanak, reagáljanak az aktuális piaci kihívásokra. A szakma képviselői immár 9. alommal tesztelhetik tudásukat különböző kategóriában az Országos IT Megmérettetésen, Magyarország egyik legnagyobb részvétellel zajló informatikai versenyén.
A Turizmus.com kiadója, a Turizmus Kft. idén 15. alkalommal adta át az üzleti turizmus kiválóságait elismerő Business Excellence Díjakat a szakmai zsűri és a közönség által legjobbnak ítélt szolgáltatóknak. A díjátadót a XI. MICE Business Day záró akkordjaként, a Hungexpo Kongresszusi Központban tartották október 22-én.
A hiteles és helyi inspirációkkal teli vendégélményiről világszerte elismert Mercure Hotels & Resorts szállodalánc nyerte el az Év Nemzetközi Márkája díjat az Európai Franchise Szövetség (EFF) 2025-ös európai franchise díjátadó gáláján - számolt be a Trade Magazin.
A használt dizájneráruk piaca soha nem látott ütemben növekszik, miközben a klasszikus butikok forgalma stagnál. A luxusmárkák legnagyobb kihívása ma már nem a versenytársak, hanem saját korábbi termékeik, mivel a fiatal vásárlók másképp gondolkodnak: számukra a luxus már nem új, hanem elérhető – másodkézből.
Az elmúlt években Kínában látványosan terjedtek a mesterséges intelligenciára épülő munkahelyi megfigyelőrendszerek – az arcfelismerő beléptetéstől az érzelemérzékelő kamerákig. A cél gyakran a produktivitás fokozása volt, ám a gyakorlatot áthatotta az alacsony transzparencia, a kétséges tudományos megalapozottság, és a kontroll-fókuszú bevezetési szemlélet. Mindez komoly kérdéseket vetett fel a dolgozói jogok és az etikus technológiahasználat terén – nemcsak Kínában, hanem világszerte, így az EU-ban is.
Egzotikus állat kiállítás és vásár, mely nem…
A nyaralás ma már nem csupán a…
Közeleg a kiskereskedelem év végi csúcsszezonja. A…








