2025. december 11., csütörtök - Árpád

Bukarest felejthetetlen estének adott otthont, amikor a CIJ Awards Romania 2025 a szektor legbefolyásosabb fejlesztőit, befektetőit, építészeit, tanácsadóit és vezetőit hívta össze egy ünnepléssel, szórakozással és megérdemelt elismerésekkel teli gálára. Nevetés, éljenzés és tapsvihar töltötte be a báltermet, ahogy kihirdették az egyes kategóriák győzteseit, jelezve a román ingatlanpiac kivételes évét.

Míg a globális agrár-  és élelmiszerpiacot a klímaváltozás negatív hatásai, a szélsőséges időjárás, a nemzetközi logisztikai zavarok bizonytalansága jellemzi, egy magyar fejlesztésű és gyártású innovatív technológia megoldást kínál a stabil, minőségi élelmiszertermelés és a beltéri zöldfelületek fenntartásának kihívásaira. A LED-technológia segítségével az energiaköltségek drasztikusan csökkenthetők, miközben optimalizálható a növények növekedése és – friss kutatások szerint – akár az ásványianyag- és vitamintartalmuk is.

Készülj fel egy igazán különleges, négylábú ünnepre: december 6-án érkezik a Mikulás Falkaséta!

Az Allianz-Țiriac Asigurări értékesítette két, a bukaresti Victoriei tér környékén található korábbi székházát, a tranzakciókat a Cushman & Wakefield Echinox közvetítette.

A pozsonyi irodapiac stabil bérleti díjakkal és korlátozott új kínálattal jellemezhető 2025 harmadik negyedévében, miközben az üresedés továbbra is magas, a bérlői aktivitás pedig elsősorban a legjobb minőségű épületekben összpontosul – derül ki a vezető tanácsadócégek legfrissebb piaci elemzéseiből.

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben. Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani. „Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is.  Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni” – hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.

A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”

Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.

  • Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
  • Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
  • Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
  • Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
  • Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.

„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez” – hangsúlyozza Váczi Dániel.

Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon

Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.

A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete

Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve. „A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg” – véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.

Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat. „Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a  marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.” – összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.


Az INTREN-ről

Az INTREN a hazai piac meghatározó adatvezérelt, digitális ügynöksége, amely digitális marketing ökoszisztémák tervezésével, működtetésével, mérésével és optimalizálásával foglalkozik. Az INTREN csapata nagy hangsúlyt fektet az élményalapú (immersive) marketing megoldásokra, mint például a kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR), interaktív kampányok és intelligens beszélgetési (AI chatbot-alapú) rendszerek fejlesztése. Itthon a cégcsoport két márkával jelen a piacon, az INTREN mellett a JabJab csapata is őket erősíti. A cégcsoport az egyik hivatalos viszonteladója Magyarországon a Google nagyvállalati analitikai termékeinek, és számos más Google és Facebook minősítéssel is rendelkezik. Társadalmi felelősségvállalásuk keretében több szervezetet támogatnak, az elmúlt két évben pedig irodát nyitottak Dubaiban és Berlinben is.

2026. január 24. és február 1. között rendezik meg a 12. Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált (BIDF). A fővárosban és 12 vidéki helyszínen 60 film és 250 vetítés szerepel a programban. Számos alkotó, rendező, szereplő is személyesen részt vesz a legnagyobb hazai dokumentumfilmes seregszemlén és mesél a film keletkezéséről.

Az építőipar 2025-ben gyakorlatilag padlóra került Magyarországon: az ÉVOSZ konjunktúrafelmérése* szerint az építőipari cégek 60 százaléka árbevétel csökkenéssel számol, 90 százaléka kedvezőtlennek látja a piaci helyzetet. A megrendeléshiány, a bizonytalan gazdasági környezet és a késedelmes fizetések sok vállalkozást az összeomlás szélére sodort. A Mapei trendelemzése szerint a mélyponton a felújítási boom és a támogatott hitelek jelenthetnek fordulatot az ágazatnak.

Két nappal Mikulás napja előtt a Zaczytani.org Alapítvány és a Prologis, a logisztikai ingatlanpiac globális vezetője, bemutatta a „Nem nagy ügy!” című szívmelengető oktató mesét, amely a csapatmunkáról, az empátiáról és a bizalomról szól.

A Happy Wonderland az ország egyetlen adventi vidámparkja. Gyere és éld át a régi vidámparki élményidet nálunk. Száguldás a hullámvasúton, vagy egy könnyed szemet gyönyörködtető utazás az óriáskeréken.

3. oldal / 1265

Tipp

Időrendben

« December 2025 »
H K Sze Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Tartalom galéria

SIRHA Budapest - élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás, 2026. március 3-5.

SIRHA Budapest - élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás, 2026. március 3-5.

More details
Lakópark Expó & Év Lakóparkja verseny díjátadó, 2026 március 20-21.

Lakópark Expó & Év Lakóparkja verseny díjátadó, 2026 március 20-21.

More details
MACH-TECH és IPAR NAPJAI, 2026. május 18-21.

MACH-TECH és IPAR NAPJAI, 2026. május 18-21.

More details
AUTOMOTIVE HUNGARY, 2026. május 18-21.

AUTOMOTIVE HUNGARY, 2026. május 18-21.

More details
Environtec powered by ÖKOINDUSTRIA, 2026. október 7-9.

Environtec powered by ÖKOINDUSTRIA, 2026. október 7-9.

More details
Hogyan kerüld el az online vásárlás bosszúságait?

Hogyan kerüld el az online vásárlás bosszúságait?

More details
recruiTECH x HRTECH – 2026. március 26.

recruiTECH x HRTECH – 2026. március 26.

More details
Vége a „zsákbamacskának” a vendéglátásban

Vége a „zsákbamacskának” a vendéglátásban

More details
AI-beszédszimulációk: így marad aktív a nyelvtudás a téli szünetben

AI-beszédszimulációk: így marad aktív a nyelvtudás a téli szünetben

More details
Az Üzleti Hírszerzés portál kiadója az O|G|H - Open Gates Hungary Kft. - O|G|H - a hír szerzője