2025. június 30., hétfő - Pál
Egységesíti pénzügyi közvetítői piacait a Duna House Group és Magyarországon is bevezeti a nemzetközi Credipass márkát. A Credipass így már Olaszországban, Lengyelországban és Magyarországon erősíti a cégcsoport azon tervét, hogy a Duna House Európa vezető pénzügyi és ingatlanközvetítő vállalata legyen. A Credipass 3 országban közel 3000 pénzügyi szakértővel szolgálja ki az ügyfeleket, akiknek a tavalyi évben így 2,4 milliárd euró (közel 1000 milliárd forint) hitelt közvetített.
A sikeres vállalatok egyre több figyelmet fordítanak a munkavállalók jólétére, mivel a gazdasági változások kihatnak a dolgozók munkahelyi és szociális körülményeire. A Daniella Villamosság a nehéz gazdasági helyzetben a magyar nagyvállalatok között szinte egyedülálló módon, anyagi hozzájárulással is segíti munkatársait. Az idén 30 éves nagyvállalat ott segít, ahol tud. A munkavállalói elégedettség elérése mellett a cég életében fontos szerepet játszik a jótékonykodás is. A legutóbbi - az UNICEF Magyarországgal közösen szervezett - adománygyűjtő akció során közel 3.5 millió forint támogatást sikerült összegyűjteni a rászoruló és szükségben szenvedő gyerekek számára.
Már több mint két éve tudható, hogy a fővárosi kormányhivatal az Állami Balettintézet használaton kívüli Kazinczy utca 40–46. szám alatti emeletes konténerépületét és az L alakban rátapadó egykori Schmolka Manó és Kozma Jenő hentesek működtette kóser szalámigyár és füstölt húsárú gyárának Kazinczy utca 48. szám alatti maradványaira megadta a bontási engedélyt.
Intralogisztikai szakmai bemutatót tartott megalapításának 30. évfordulója alkalmából a Jungheinrich Hungária Kft. biatorbágyi székhelyén. A szakmai napon a fenntartható megoldások költségcsökkentő és hatékonyságnövelő megoldásaié volt a főszerep, ezekről számolunk be bővebben.
Németországban, Nagy-Britanniában, valamint Lengyelországban is jelentősen megemelkedett a raktárak iránti kereslet, az európai ingatlanokba fektetett tőke 20%-át teszik ki jelenleg.
A világ egyik vezető logisztikai ingatlanfejlesztője, a Prologis újabb 14 000 négyzetméternyi raktár- és irodaépülettel bővítette legújabb logisztikai parkját, a Prologis Park Budapest – Sziget II-t. Az immár közel 30 000 négyzetméternyi beépített terület mellett további 110 000 négyzetméternyi beépíthetőségi kapacitással bíró parkban már el is kezdődtek az újabb beruházás munkálatai.
A brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco adózás előtti eredménye a cég jelenlegi pénzügyi évének augusztussal véget ért első felében, és az áruházlánc jelezte, hogy egész éves nyeresége is a korábban valószínűsített sáv alsó szélének közelében várható.
Az elmúlt tíz év sikerei, illetve a piaci folyamatok arra sarkallják az áruházláncot, hogy tovább fejlessze a családi vállalkozásokon alapuló, mintegy háromezer munkavállalónak stabil megélhetést biztosító üzlethálózati koncepciót.
A technológia robbanásszerű fejlődése mellett a munkavégzés fizikai kontrolljának elengedése tette lehetővé a távmunka és a home office elterjedését, amit a covid-járvány is ösztönözött. Az otthonunkból iroda lett, a munka és a magánélet összefonódott. A MediaMarkt górcső alá vette a munkánkat meghatározó technológiai változásokat, az egyre kisebb, ergonomikusabb és okosabb eszközöket. Az asztali számítógépek és a vezetékek lassan eltűnnek, de nem minden ikonikus darab került a süllyesztőbe: van olyan iparág, ahol például a floppy ma is élet-halál ura.
A megugró gáz- és energiaáraknak köszönhetően nyár közepe óta megduplázódott az érdeklődés a homlokzati és a padlástéri hőszigetelő megoldások iránt. A GKI Gazdaságkutató Zrt. és a Masterplast 2022. augusztusi kutatásából látszik, hogy erősen nőtt a külső nyílászárók cseréjére, a fűtési rendszer korszerűsítésére, valamint a hőszigetelési megoldásokra jelentkező igény. Mindezek mellett a napelemes és napkollektoros rendszerek kiépítésére irányuló szándék is korábban nem tapasztalt szintre emelkedett.
Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából. Pálfi Éva női marketing szakértő szerint a magyar cégek többsége nem tekinti elég komoly célcsoportnak a hölgyeket. Pedig ha jobban figyelembe vennék a nők vásárlási szokásait, az akár a cégük túlélésének kulcsát is jelenthetné.
A Portfolio, a Pénzcentrum közös szervezésében, és…
Gyorsabb, pontosabb, olcsóbb és zöldebb gyártás –…
Elindult a nevezés Az Év Szakembere 2025…