2025. november 12., szerda - Jónás, Renátó
Az AFP hírügynökség számításai szerint 50 országból közel 1 milliárd embert kértek arra az utóbbi időben, hogy dolgozzon otthonról, és ez a szám folyamatosan, napról-napra bővül. Számos vállalat és még több munkavállaló számára ez egy új helyzet, amelyben eddig ismeretlen kihívásoknak kell megfelelniük. A Prohuman, Magyarország piacvezető HR szolgáltató és munkaerő-kölcsönző vállalata az otthoni munkavégzés speciális kérdéseivel kapcsolatban gyűjtötte össze a legfontosabb tudnivalókat.
A KSH adatai adatai szerint, 2018 I. negyedévében 96 000 munkavállaló dolgozott home office keretében. A koronavírusnak 2020. márciusára sikerült ezt a számot megsokszoroznia. Az elmúlt hetekben a cégek versenyt futva az idővel alakították át IT rendszerüket, lehetővé téve az otthonról történő tömeges bejelentkezést és küldték haza munkavállalóikat távoli munkavégzésre. A technikai feltételek megléte ellenére azonban már néhány hét eltelte után érezhető az iroda, az irodai infrastruktúra hiánya.
Múlt héten írtunk arról, hogy a Nemzetközi Beruházási Bank (NBB) és a DÖB-68 Zrt. aláírta a Lánchíd Palota épületének Bank általi felvásárlásával kapcsolatos dokumentumait. Mostanra az is kiderült, hogy melyik két nagy ügynökség segítette a tranzakciót.
A Privátbankár.hu idén is kiosztotta a Klasszis 2020 díjakat a hazai alapkezelői szakma legjobb vagyonkezelő szakembereinek a 2019 végi adatok alapján. Az Év Alapkezelője az Aegon Magyarország Befektetési Alapkezelő, az Év Portfóliómenedzsere Loncsák András, az Év Feltörekvő Portfóliómenedzsere pedig Pekár Dávid lett.
Átfogó körképet készítettünk a legnagyobb és a piacra legjobban rálátó hazai ingatlanpiaci szereplőkkel, hogy mit tapasztalnak az irodaházaikban, ingatlanaikban a koronavírus-járvány hatásaként? Tényleg teljesen kiürültek az irodák és szellemházakká váltak az épületek? Sok cég került már bajba, akik segítséget is kértek? Vannak már megoldások arra, hogy a legkevesebb sérüléssel vészeljék át ezt az időszakot bérlők és tulajdonosok?
Lezajlott a Property Forum első online konferenciája, amiben a koronavírus ingatlanpiaci hatásait vitatták meg a szakértők. Az online panelbeszélgetés során a szakemberek elmondták, hogy kik lehetnek a mostani helyzet legnagyobb vesztesei és nyertesei, mire számíthatunk a logisztikai és a retail piacon, miyen hatása lesz a mostani home office-nak az irodapiacra nézve, vagy hogy miként változhat meg a coworking és a protech szerepe.
Kezdetét vették a munkálatok a balatonfüredi kikötő területén, ahol az üzemeltető vállalat többségi tulajdonosaként az Appeninn Nyrt. széles körű kikötő- és szállodafejlesztést tervez.
Az Információs Csomag a Colliers International CEE Piackutatási Különkiadása: „Covid-19 – Lehetőségek és Kihívások Ezekben a Rendkívüli Időkben” folytatása. "Ezen infografikus csomag célja, hogy Ügyfeleink, Partnereink és a Média részére gyakran frissülő adatokat és piaci elemzéseket adhassunk" - áll a cég közleményében. Az anyag – többek között – tartalmaz piaci adatokat kínálatra és keresletre, valamint hozamokra vonatkozó számokat a régió több országára és különböző alpiacaira vonatkozóan.
A koronavírussal kapcsolatos nemzetközi események felhívták a figyelmet a higiénia fontosságára. A közösségi terek, irodaházak, üzemek, orvosi várók, élelmiszeripari gyártóterek – és még hosszan sorolhatnánk – higiéniájára sokkal fontosabb odafigyelni, mint eddig gondoltuk. Ez azt is jelenti, hogy a takarítás most nagyobb hangsúlyt kaphat, mint valaha.
Új, online beszélgetéssorozatunkban ma 14 órától Beke Zsuzsa, Dolezsai Gergely, Gerendai Károly és Bilibók Botond véleményét ismerhetjük meg az egyes iparágak túlélési technikáival és kilátásaival kapcsolatban. Az Out of the Box virtuális konferenciák sorozata, mely eseményeken választ keresünk arra a rengeteg kérdésre, amit a példátlan jelenlegi helyzet felvet.
A vállalkozásoknak, startupoknak szóló nemzetközi hálózat, a Startup Grind 2020. februárban ünnepelte fennállásnak 10. évfordulóját. A Startup Grind története 2010-ben indult, amikor Derek Andersen és egy barátja összeült egy februári napon, hogy a vállalkozásuk előtt álló nehézségekről beszéljenek, őszintén. Akkor még nem gondolták, hogy ez az első találkozó csak a kezdet, és hogy pár évvel később egy országokon és kontinenseken átívelő közösség fog formálódni, amivel több millió ember életére lesznek hatással.
Miután Orbán Viktor hétfő reggel a gazdasági élet több kulcsfontosságú szereplőjével és a kormány tagjaival egyeztetett, meg is érkezett az első javaslatcsomag a kormányhoz és a gazdaságújraindítási akciócsoporthoz. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara ugyanis összeállította a második kríziscsomagját, ami 4 azonnali intézkedést tartalmaz: Nemzeti Válságkezelési Alap felállítása; munkahelymegtartás biztosítása és a kialakult munkanélküliség azonnali kezelése; életképes hazai vállalkozói kör kiemelt támogatása; szolidaritási, közjót biztosító intézkedések. A válság miatt munkanélkülivé válók, a nyugdíjasok, az egészségügyi és oktatásban dolgozók, valamint a gyermekes családok plusz támogatáshoz juthatnak alanyi alapon. A Nemzeti Válságkezelési Alap 2000-4000 milliárd forintra rúghat, célja, hogy a gazdaság motorját képező vállalkozások "átmenetileg lélegeztetőgéphez" jussanak, de nem támogatás/ingyenpénz vagy hitel formájában, hanem befektetés formájában. Vagyis a megsegített hazai cégekben tulajdonossá válik a kamarai-állami válságkezelési alap. Következzenek a részletek a portfolio.hu összeállításából.
Huszonegyedik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem…
Bekerült a tíz év után visszatérő Gault&Millau…
2025-ben 16. alkalommal osztottuk ki a Portfolio…








