2025. május 5., hétfő - Györgyi
A koronavírus megjelenése az élet szinte minden területére hatással volt. A tisztaság minden eddiginél jobban a fókuszba került. A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) is felhívta a figyelmet arra, hogy a szálláshelyek, közösségi terek, irodaépületek, bevásárlóközpontok üzemeltetőinek kiemelt figyelmet kell fordítania a higiéniára a járvány terjedésének megakadályozása érdekében. Ennek fényében nem csoda, hogy az extrém helyzet nagyon sok vállalat számára nehézséget okozott. A takarítói iparág a viszontagságok dacára is növekedni, fejlődni tudott, ami viszont ebben a szegmensben sem változott a pandémia megjelenése óta a Clean Up Grand Service tisztaságkommandójának vezetőjének elmondása szerint, az a munkaerőhiány.
Jókora a különbség a járvány előtti időszakhoz képest a szállodai vendégéjszakák és a vendégek számában egyaránt, noha a 2020-as bázist már jócskán meghaladták a mutatók – írta a Világgazdaság kedden a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) trendriportja alapján, amelyből az is kiderült, hogy a Balatonnál az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (revpar) tavaly novemberben már 12 százalékkal meghaladta a koronavírus-válság előtti szintet.
2021 novemberében a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozására tett hazai intézkedések és a nemzetközi utazási korlátozások részleges feloldása eredményeként tovább javult a bel- és külföldi kereslet is – olvasható az MSZÉSZ novemberi Trendriportjában.
Az erős, nemzeti alapokon álló élelmiszeripar nagymértékben befolyásolja egy ország erejét, hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Dunacell Dunaújvárosi Cellulózgyár Kft. új beruházásának bejelentésén vett részt. A 2023. május 31-ig megvalósuló fejlesztés keretében újabb kapacitásokat hoznak létre porított élelmi rost gyártására. A projekt értéke hétmilliárd forint, ehhez az állam 1,7 milliárd forint támogatást nyújt, így hozzájárulva több mint 150 munkahely megőrzéséhez.
A helyi közösségekkel összefogva 2021-ben összesen 30 közösségi tér, bölcsőde, óvoda és iskola újult meg, aminek a megvalósításához a Hankook 18 millió forinttal járult hozzá. Kilencedik alkalommal hirdette meg tavaly a Hankook Tire Dolgozói Önkéntes Programját, a KÖSZ, Hankook!-ot (Közösségi Összefogás a Szebbért), amelyre tizedik alkalommal kerül sor az idén. A vállalat 2013-ban azzal a céllal indította el a programot, hogy vidéki települések köztereit, közintézményeit az ott élőkkel közösen megszépítse és fejlessze. 2021-ben a Hankook önkéntesei összesen 30 környezetszépítő projektben vettek részt, három megye kilenc különböző településén.
A szövetségi konferenciák esetén az egy főre vetített gazdasági hatás 44%-kal magasabb, mint a teljes konferenciaszektor vonatkozásában – derül ki abból a kutatássorozatból, amely a Magyar Kongresszusi Iroda kezdeményezésére indult el, hiánypótló módon kimutatva az üzleti rendezvények adott desztinációra gyakorolt eredményét.
A most éppen omikronnal fémjelzett covid-járvány sem tántorítja el a bécsieket attól, hogy a világ egyik legnagyobb szabadtéri jégpályáján, a Városházájuk előtti téren induljanak a jégre.
Miért éri meg letenni a nyelvvizsgát, ha egyébként nem lenne kötelező? Habár a pandémia alatt az egyetemi hallgatók mentesülnek a nyelvvizsga kötelezettsége alól, ez nem mindig lesz így. Nem árt, ha erre már most felkészülünk - vélekedik a szakértő.
A figyelem ideje egyre rövidebb. Jelen pillanatban 6 másodperc. Ennyi ideje van a hirdetőknek, posztolóknak arra, hogy megragadják a Socialmedia közönségének figyelmét. Csak a rövid tartalom és videó érhet el sikereket. Ezért tarol a TikTok. Az egyre unalmasabb Facebook egyre drágábban enged eljutni saját követőtáborunkhoz. Az adatokkal visszaélés miatt tovább szigorodik az internetjog, a nyomon követés és célzás lassan ellehetetlenül. Mégis maradunk a közösségi oldalakon, még mindig nincs alternatívája a vásárlóinkhoz eljutásban, brandépítésben, kommunikációban.
Úgy célozhatók a hirdetések, mintha az adott személyhez beszélnénk. Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Berta Gergő marketingszakértő arról beszélt, napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben vett demográfiai adatokkal lehet dolgozni, hanem előtérbe kerül az anyagi státusz, a hobbi és hogy éppen milyen érzelmi állapotban van valaki, így gyakorlatilag személyre szabhatók a reklámok.
A magyar mozdulatművészet több mint százéves hagyományának megőrzésével és megújításával, értékeinek közvetítésével foglalkozó Orkesztika Alapítvány 2022 januárjában is megrendezi a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált.
A kedvezményes áfa, valamint a lakosságnak adott kedvezmények meghozták a magánberuházók kedvét is az építkezésekhez az elmúlt években, ugyanakkor ezek az árak emelkedéséhez is hozzájárultak. A tavaly év végén indult zöldhitel felpörgette a keresletet, de a kivitelezési költségek további emelkedésére lehet számtani.
A közelmúltban uniós szinten elfogadott, közigazgatási együttműködésről…
Az IT BUSINESS a kvantumszámítástechnika és a…
A nagyvárosok szívében minden csepp víz számít…