2025. június 28., szombat - Levente, Irén
Folytatódnak a fejlesztések a Balatonnál és Budapesten is, de a befektetők egyelőre kivárnak. Egyszerre történnek jó és rossz dolgok a budapesti és a vidéki hotelpiacon. A fővárosban épp a napokban adták át a Hard Rock Hotelt, készülődnek a Normafához tervezett klubhotel fejlesztői és újabb belvárosi butik szállodák vannak előkészületben, főleg persze a NER-hez tartozó vállalkozások jóvoltából.
Európában már vannak befektetési tranzakciók, nálunk még nem nagyon. A Giro d’Italia jót tett a magyar turizmusnak és új, vidéki fejlesztések is indultak. A hotelpiac lábra állását azonban főleg közvetlen térségünkben a háború és a gyorsuló infláció is lassítja – állítja a Newmark VLK Hungary ingatlantanácsadó cég piaci összefoglalója. A nettó REVPAR, vagyis az egy kiadható szobára jutó bevétel tekintetében azonban kimagaslóan teljesített Magyarország a régiós országok viszonylatában.
Átadták szerdán az Ipar 4.0 szakmai érmeket, amelyekkel az innovatív tevékenységükkel a gyártásban, oktatásban és kutatás-fejlesztésben sikereket elérő vállalatok és szervezetek kimagasló teljesítményét díjazzák.
Jelentős támogatást adnak a magyar gazdaság növekedéséhez a beruházások. A fejlesztések a vírus tetőzése idején sem álltak le, ami nagyban támogatta a foglalkoztatás bővítését is. A folyamat nem ért véget, új kapacitások előtt nyílik meg az út.
A tavalyi év közepe óta 45%-kal emelkedtek a kivitelezési költségek a logisztikai piacon, így már nem az a kérdés, hogy elértük-e az 5 euró/négyzetméteres bérleti díjat, hanem az, hogy lesz-e ez 6 euró - mondta Nemes Rudolf, a HelloParks vezérigazgatója a cég maglódi raktárépület bejárásán. Nagy kérdés szerinte ugyanakkor, hogy az elmúlt években jellemző erős kereslet még meddig lesz fenntartható. A bizonytalanság ellenére (mely most minden szektort elural) a cég tovább fejleszti meglévő területeit és év végéig még három raktárcsarnok átadását tervezik összesen 130 millió euróból.
A logisztikai és ipari ingatlanfejlesztéssel foglalkozó HelloParks három raktárcsarnok átadását is tervezi idén, a fejlesztések értéke meghaladja a 130 millió eurót - közölte a HelloParks az MTI-vel.
Az IMMOFINANZ, a régió egyik legnagyobb ingatlanbefektetője bérbe adta utolsó szabad egységét a hazai STOP SHOP portfólióban, elérve ezzel a teljes, 100%-os bérbeadottságot. A legújabb és egyben utolsó bérlő a Sportisimo, amely a keszthelyi STOP SHOP-ban várja majd a látogatókat. Az IMMOFINANZ közel 136 000 négyzetméter teljesen bérbe adott kiskereskedelmi területtel rendelkezik országszerte 14 helyszínen.
Berényi Zsolt, a HB Reavis Hungary Kft. fejlesztési igazgatója az interjú során a legszívesebben az ESG-ről beszélt, ami – lássuk be – nem igazán jellemző még a hazai irodapiacra. A legtöbben inkább csak amolyan kötelezően letudandó feladatnak tekintik, mint a BREEAM-et vagy a WELL-t. Hogy miért neki van igaza, és hogyan kapcsolódik mindez az Agora sikerességhez, az kiderül az interjúból.
Fenntartható rendezvényszervezés, globális formátumú események, a nemzetközi koncertek visszatérése és a júniusi vizes világbajnokság szervezése is téma lesz a Magyar Turisztikai Program Alapítvány szezonnyitó konferenciáján. Az esemény fókuszában idén a rendezvényiparban jelenlévő munkaerőhiány és annak lehetséges megoldásai állnak, így a konferencián bemutatkoznak a releváns hazai felsőoktatási intézmények és felnőttoktatási képzőhelyek, de szó lesz az elmúlt év iparági változásairól és szakpolitikai intézkedéseiről is május 31-én, a Bálnában.
Nemrég került megrendezésre a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság által szervezett Beszerzési Konferencia. A magyar ellátási lánc szakemberei, logisztikusok, beszerzők és vezetők együttesen keresték a szakterület egyik legsürgetőbb problémájára a választ: az alapanyaghiányra. Érintett ebben az acél is, mely többek között a fröccsöntő szerszámgyártás elengedhetetlen kelléke. A jelenlegi háborús helyzet miatt Európában súlyos és szerteágazó alapanyaghiánnyal kell számolni, hiszen Ukrajna a világ egyik legnagyobb acélexportőr országa.
A testet és a lelket is táplálja a magyar fejlesztésű, természetes és finom energiaszelet.Olyan időszakot élünk, amikor nem könnyű a lelkünket egyensúlyban, a testünket egészségesen tartani. Egy frissen indult vállalkozás olyan ínyencséggel jelent meg a piacon, amely nem csupán az ízlelőbimbókra hat, de lelkünk húrjait is megpendíti - állítja Vörös Anikó és csapata.
Míg a Covid-válság mélypontján a kiskereskedelem legfőbb támasza az online csatorna volt, addig idén márciusban az erőteljes bázishatások miatt már inkább fékezte a szektor egészének növekedését.
#BeYourOwnBOSS – azaz légy önmagad főnöke. A prémium divatmárka, a BOSS új arculattal, kollekcióval és világsztárokat felvonultató kampánnyal rázta fel nemrég a divat világát. A #BeYourOwnBOSS kampány, valamint az új férfi és női kollekció azoknak szól, akik éheznek a sikerre, akik irányítani akarják a saját életüket.
A Kende Gastro Zrt. bemutatta Magyarország első mesterséges intelligenciát alkalmazó, automatizált konténerüzletét; a cég az alkalmazott technológia kizárólagos európai forgalmazója, és a szomszédos országokban is tervezi a terjeszkedést - mondta Kende Gábor, a zrt. alapítója, gazdasági igazgató az MTI-nek.
A pénzügyi szektor olyan gyors ütemű átalakuláson…
Vállvetve Apával Nap: élmény, ami közelebb hozza…
A hat kulcsfontosságú közép- és kelet-európai ország…