2025. augusztus 13., szerda - Ipoly
A világjárvány után a rezsiáremelés adta meg a kegyelemdöfést több ezer hazai vállalkozásnak. Az utóbbi egy évben országosan közel 4600 kiskereskedelmi üzlet húzta le a rolót Magyarországon. A Minner.hu kreatív gerillamarketing kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy üzleti információk gyűjtésével, kutatással, önfejlesztéssel elkerülhető lenne sok vállalkozás bukása.
Annak ellenére, hogy a bútorkereskedelem is jelentős visszaeséssel küzd, a MMXH Lakberendezési kft. újabb Mömax és Möbelix áruháznyitásokba kezd Magyarországon. Simonyi András az XXXLutz, a Mömax és a Möbelix márkát összefogó cég ügyvezető igazgatója szerint az idei év az áruháznyitások mellett azért is kihívásokkal teli, mert a bútorkereskedelmi forgalom úgy csökken, hogy a szegmens már túl van az inflációs csúcson. Ráadásul az októbertől érvényes, kiterjesztett gyártói felelősség is újabb, előre pontosan még nem látható terheket ró a cégekre, ami a keresletet visszavetve, az árakban is megjelenik majd.
Fény derült arra, mi épülhet Budaörsön, a Decathon melletti, egyelőre még üres, kereskedelmi, szolgáltató gazdasági területen. Ezen a helyen öt évvel ezelőtt a Bauhaus szeretett volna áruházat építeni, de ezt a környéken lakók megakadályozták. A településről származó információnk szerint egy ausztrál bútoráruház lesz itt és egyéb funkciójú kereskedelmi egységek is épülnek, mélygarázzsal és felszíni parkolókkal.
Az egyes országok, földrészek vagy kultúrák gazdasági felemelkedését és megerősödését kiválóan reprezentálják az ingatlanfejlesztések. Nem véletlenül csodálják Amerika nagy üzletközpontjaiban a felhőkarcolókat, majd jöttek a kínaiak, a koreaiak vagy éppen az arabok. Most random jelleggel bemutatunk öt izgalmas irodaépületet.
Az irodapiaci bérlők egészen más igényeket támasztanak már, mint korábban, erre pedig reagálnia kell a szektor szereplőinek. Az elmúlt öt év trendváltozásai leginkább a covid-járványra, a háborúra, az energiaválságra és az inflációra vezethetők vissza.
A mesterséges intelligencia alkalmazása miatt a cégek általánosságban több munkavállalót képeznek majd át, mint ahányat elbocsátanak a következő három évben – derül ki a McKinsey nemzetközi tanácsadó cég friss felméréséből, amely szerte a világban kérdezett meg közel ezer olyan cégvezetőt, akik vállalata már használ MI-eszközöket. A jelentés kiemelten foglalkozik a generatív MI-eszközök (például ChatGPT) alkalmazásának kérdésével, amely technológiát legtöbb esetben az emberi tevékenységet kiegészítő, és nem feltétlenül helyettesítő megoldásnak tartják a cégek.
A koronavírus-járvány nyomán a home office széles körben elterjedt hazánkban is, jelenléte azonban az akkori állapothoz képest jelentősen megváltozott, ritkult. Jelenleg tízből hat munkavállalónak nincs lehetősége az otthoni munkavégzésre és mindössze 9 százalékuk dönthet erről teljesen szabadon – derül ki a Profession.hu legújabb reprezentatív felméréséből.
A Zyntern.com idei felmérése szerint a pályakezdők körében a Robert Bosch Kft. lett a legnépszerűbb munkáltató. A második helyezést a Magyar Telekom Nyrt. nyerte el, míg a harmadik helyen az OTP Bank Nyrt. végzett. A kutatási eredményekből az is kiderül, hogy a fiatalok közel fele tervez külföldön elhelyezkedni a következő öt évben belül, így nem meglepő, hogy a munkáltatói típusok közül a nemzetközi nagyvállalatokat preferálják a legtöbben. A Zynternship Awards a legnépszerűbb munkáltatókon kívül azt is bemutatja, hogy a céges programok és kampányok közül melyik nyerte el leginkább a Z generáció tetszését.
A Minner.hu kampánya arra emlékeztet, hogy a sikeres vállalkozáshoz nem elég az ösztöneinkre hagyatkozni. A világjárvány után a rezsiáremelés adta meg a kegyelemdöfést több ezer hazai vállalkozásnak. Az utóbbi egy évben országosan közel 4600 kiskereskedelmi üzlet húzta le a rolót Magyarországon. A Minner.hu kreatív gerillamarketing kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy üzleti információk gyűjtésével, kutatással, önfejlesztéssel elkerülhető lenne sok vállalkozás bukása.
A Magyar Divat & Design Ügynökség augusztus 28. és szeptember 3. között rendezi meg a régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Megújuló szakmai koncepció, a regionális szerep erősítése és a Z generációra fókuszáló Fashion HUB az őszi rendezvény legfontosabb hívószavai. A BCEFW célja, hogy hidat képezzen a régiós országok között és kaput nyisson a tervezők számára a nemzetközi színtérre.
Red Dot Design Award díjjal ismerték el a Graphasel első CSR tevékenységhez kötődő munkáját. Ukrán menekültek traumafeldolgozásával kapcsolatos projekt nyerte el többek között az idei Red Dot Design Award versenyének díját. A rangos elismerést a Graphasel Design Studio kapta, akik idén először kaptak vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) keretében végzett tevékenységeikért szakmai díjat.
WAMP Design vásáron magyar tervezők mutatkoznak be saját tervezésű, kisszériás termékeikkel, legyen az ruha, ékszer, kiegészítő, lakberendezési tárgy, fotó vagy akár gasztronómiai finomság.
Gyere felfújható gumikacsával, unikornissal, gumibelsővel, vagy bármilyen olyan eszközzel, amivel lecsoroghatunk a Dunán a Verőcei strandig. Ikszeld be, ha hozol saját mentőmellényt, ha pedig nincs, mi biztosítjuk. Az ereszkedést megszakítjuk egy homokszigeten felállított frissítőállomással, hogy aztán folytathassuk az utat.
Az idei évben, 2023. augusztus 11-12-én immár 30. alkalommal rendezi meg Győr a Barokk Esküvőt a színpompás történelmi belvárosban. A tradicionális rendezvényen győri fiatalok kötik össze életüket és fogadnak egymásnak örök hűséget.
A CEE-6 országok gazdasági növekedése meghaladja Nyugat-Európa…
Óriási divat itthon a sokszínű, természetes kert…
Az iskolakezdés idején különösen fontos a tudatos…