2025. december 28., vasárnap - Kamilla
A HR Portál idén is közölte több hónapos kutatási eredménye alapján összeállt listáját a 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetőről. Ez 2022 után a második ilyen összeállításunk. Ahogyan korábban, úgy idén is felkerült a listára - új pozícióban -, Friedl Zsuzsanna, a T-Systems International CHRO-ja.
A felhőszolgáltatásokat használó magyar vállalatok egy alkalmazottra jutó éves bevétele közel 2,4 millió forinttal magasabb, mint az ilyen szolgáltatásokat nem használó versenytársaiké. A „Felhőtechnológiák Magyarországon: Gazdasági hatástanulmány” című, a Deloitte által az IVSZ számára az Amazon Web Services-szel (AWS) partnerségben készített felmérés szerint a felhőhasználat további növekedése évente átlagosan 1,7-2,7 százalékkal járul hozzá a magyar bruttó hazai termékhez (2023-hoz képest), attól függően, hogy a kormány semlegesen vagy támogatóan viszonyul-e a felhőhöz. Ennek a tartománynak a két végpontja közötti különbség 10 év alatt 7000 milliárd forint többlet GDP-t jelent Magyarországon - írja a üzletem.hu
Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe. Erre nyújt megoldást a QSL "hőszigetelt fala".
Közel húsz évvel azután, hogy megnyitotta első fine dining éttermét, a Costest, Gerendai Károly úgy döntött, ideje gatyába ráznia és önfenntartóan működtetnie szakmailag sikeres, üzletileg már kevésbé gyümölcsöző vendéglátói portfólióját. Ennek érdekében egyik éttermét bezárja, két top gasztrohelyre beszáll, köztük az egyetlen vidéki két Michelin-csillagos magyar étterembe, a Platán Gourmet-ba.
Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt. Az SC Insights lítiumakkumulátor-tanácsadó cég szerint a régióban az év eleje óta mintegy 158 gigawattórányi termeléskiépítésre vonatkozó beruházási tervet vontak vissza. Ez főként a lassú fogyasztói felvásárlási kedv és a kínai, Kínában működő cellagyártók által támasztott verseny miatt van így. Az európai piacokat kiszolgáló távol-keleti gyártók is letekerhetik terveiket.
Már lehet pályázni az Otthonfelújítási Programra, amely kamatmentes kölcsön és vissza nem térítendő támogatás kombinációjával segíti a családi házak energetikai korszerűsítését. A pályázat feltétele a 30%-os primerenergia-megtakarítás elérése, így érdemes körültekintően megtervezni a felújítást. Az igénylőket az MBH Bank országszerte összesen 154 MFB Pont Plusz irodában, felkészült banki referensekkel várja.
Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében.
A Lidl üzleteiből már régóta közismertek a Parkside saját márkás szerszámok, amelyek immár egy külön mintaboltban is kaphatók lesznek a biatorbágyi Premier Outletben nyíló új üzletben.
Július 11-én 90 éves lett Giorgio Armani olasz divattervező. Születésnapja kapcsán összeszedtünk olyan tényeket róla, melyet talán csak kevesen ismernek.
A nemzetközi kutatási eredményekre alapozva, jól átgondolt stratégiával érdemes a hazai piacon marketingkommunikációt végezni. A jól működő márkáknak pedig ebben előnyös lenne, ha drágább, de magasabb minőségű médiafelületeket érhetnének el – mondta el interjúnkban Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója.
- A vállalati kommunikációban mintha a termékek és a szolgáltatások eladása és előnyeinek bemutatása helyett az átlagembernek nehezen érthető felettes jó, a purpose felé mozdultak el a cégek – ez mennyiben hatékony?
- Ma már jól látszik, amit úgy gondolom Magyarországon az elsők között ismertem fel, hogy ez nem egy jó irány. Tizenöt éve Simon Sinek a Start With Why című könyvében arról írt, hogy mielőtt az ember azon gondolkodna, hogy mit értékesít, és annak milyen tulajdonságai vannak, és hogyan mondja ezt az emberek, a küldetését, a purpose-ét határozza meg, hogy egyáltalán miért van ő a piacon, az egész cég miért létezik. Ez alapvetően egy jó gondolat, de nem igazolható semmivel, hogy azok a vállalatok, amelyeknek van egy ilyen felsőbb célja, azok sikeresebbek, mint azok, amelyek nincs. Attól még, hogy van néhány olyan vállalat, amelyek nagyon sikeresek, és amelyek, rendelkeznek felsőbb céllal, még egyáltalán nem biztos, hogy mindenkire igaz ez az összefüggés. A marketingszakmának az egyik legártalmasabb jelensége a purpose-lufi.
- De akkor nem kell a társadalomra figyelni, csak a vásárlókra?
- Az, hogy egy vállalat a működése során társadalmilag felelős, környezettudatos, körültekintő legyen, az alap. De a purpose marketing azt mondja, hogy ha te ezt csinálod, az még nem elég. Szerintem elég. Marketingkommunikációs szempontból a purpose ideológiával a fő probléma, hogy van olyan, amikor egy ilyen felettes jó a termékből, szolgáltatásból egyszerűen nem következik, organikusan nem jön, nem ad választ semmiféle nagy társadalmi kérdése. Egyszerűen csak arra, amire azt a terméket kitalálták, arra működik, és ez egy tisztességes csere során kerül az emberekhez.
- De miért ne lehetne mindenben valami fontos dolgot meglátni?
- Jó példa a világ piacvezető majonéze. Évekig gondolkodtak, hogy milyen purpose-t lehetne kitalálni. Az lett, hogy ez segít az élelmiszerhulladékot csökkenteni, hiszen bármilyen étel, amit kidobnál, az majonézzel még javítható. Ez igen erőltetett – nem véletlen, hogy az Unilever új CEO-ja szakított is ezzel a megközelítéssel.
A teljes interjú a digitalhungary.hu oldalán olvasható >>
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv, azaz a Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD), amelyet két éven belül kötelesek átültetni saját nemzeti jogszabályaikba a tagállamok.
A magyar hosting szektor jelentős fejleményeként a Rackhost Zrt. 2024. június 25-én bejelentette, hogy felvásárolta a Maxer Hosting Kft. teljes szolgáltatási portfólióját. Az akvizíció révén a Rackhost tovább erősíti piaci pozícióját, mint az ország legdinamikusabban növekvő domain- és hosztingszolgáltatója.
Hamarosan átadják Budapest új ötcsillagos szállodáját a II. kerületi Bem téren, a volt Radetzky-laktanya helyén. A szálloda nemcsak a dizájn miatt érdekes, hanem azért is, mert talán ez a főváros egyetlen friss építésű műemlék épülete (legalábbis a tulajdoni lapja szerint), és a szinte teljes bontás ellenére úgy sikerült a körülvevő köztereket kialakítani, mintha a hatvanas években élnénk.
A bérlők egyre kevesebbet fizetnének, mégsem változtak a bérleti díjak júniusban a budapesti bérlakáspiacon, mert a lakásukat kiadók az egyetemisták rohamára számítva kivárnak – derül ki a Rentingo.com legfrissebb elemzéséből.
Az európai létesítménygazdálkodási (facility management, FM) piac…
Látványosan csökkent a kakaó világpiaci ára az…
Rendkívüli volatilitás jellemezte az idei évet az…








