2025. augusztus 9., szombat - Emőd
Töretlen lendülettel, egyre fokozódó érdeklődés és jelenlét mellett, már hagyományként rendezzük meg a Sustainable World 2024, a jövő vállalatainak szóló konferenciát. A fenntarthatósági törekvések és megoldások megkérdőjelezhetetlen súlyát, valamint a gazdaságban való kritikus helyét 5 éve, az első Sustainable World konferencián még érdeklődő tekintetek figyelték, mostanra azonban kétségkívül az üzleti élet szerves részévé vált. A gyors reakciót igénylő események, mint egy energiaválság, vagy a lassabb, de komoly előkészítő munkát igénylő szabályozási változások, valamint maga a klímaváltozással kapcsolatos kockázatok egyszerre kényszerítették és folyamatosan kényszerítik alkalmazkodásra, megújulásra, innovatív gondolkodásra a gazdaság szereplőit. Nem csoda, hogy sokan vannak, akik már irigylésre méltó tapasztalatokat szereztek arról, hogy milyen a zöld világ elitjébe tartozni, milyen stabilan a jövőbe tekinteni.
A világon mindenhol, így Magyarországon is versenyhátrányba kerülhetnek (és valószínűleg kerülnek is) azok a munkavállalók, akik nem akarják vagy nem képesek használni a mesterséges intelligenciát – erre hívja fel a figyelmet a Magyar Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmánya1. A mesterséges intelligencia magyarországi megítélése többségében pozitív mind a felhasználók, mind a szakértők oldaláról: munkaerőpiaci előnyöket látnak a használatában. Mintegy 40 százalékuk az adminisztratív feladatokban való tehermentesítést várja, egy-egy harmaduk a munkahatékonyság növekedését, időben vagy minőségben – derül ki a kutatásból. A jog a társadalmi viszonyok minden területét áthatja, szabályozza, így nem meglepő, hogy a jogi hivatást sem kerüli el az innováció.
A több mint 2 éve dúló orosz–ukrán, illetve a háromnegyed éve tartó gázai háború nemcsak az érintett országok kétoldalú kereskedelmét borította fel, hanem közvetlen negatív hatásokat okozott a világgazdaság egészében, a globális logisztikai folyamatokban, így rendkívül érzékenyen érintette az árufuvarozási piacokat is. Kovács Ákos, az Ekol ügyvezető igazgatója a Kína és Európa közötti vasúti szolgáltatásokról, a közép-ázsiai országokba irányuló áruellátásról, az Ukrajnába, illetve onnan érkező áruszállításról, valamint a vörös-tengeri válsághelyzet hatásairól tartott előadást a Magyar Logisztikai Egyesület és a Budapesti Gazdasági Egyetem közös, Ellátási láncok problémái és lehetőségei a geopolitika tükrében címmel, Budapesten megrendezett konferenciáján.
A múlt héten jelentették be az EU illetékesei a kínai elektromos autókat sújtó vámokat, amely érdekes módon számos európai márkát is érint. Mindez azonban úgy tűnik, nem akasztja meg a BYD magyarországi terveit, a társaság gigantikus gyár építésére készül.
Minden nyáron június közepével indulnak – előbb a ruházati és lábbeli, majd a műszaki cikkek területén – a kiskereskedelemben a nyári leértékelések. Most azonban hiába a labdarúgó Eb, hiába az olimpia, nem látszik a piacon az akciós szezon kezdete. A titok a tanévzáró csúszása lehet.
Rengeteg magyarországi bolt nyitvatartása változik meg a nyár beköszöntével. Főleg a Balaton és egyéb frekventált üdülőhelyeken érdemes mindig megnézni, meddig is van nyitva egy-egy üzletlánc helyi egysége.
Egyedülálló újdonsággal lepte meg vásárlóit a Cafe Frei: már országszerte elérhető a kiskereskedelmi üzletekben a Sparkling Coffee ízesített, szénsavas kávés üdítő. A hazai piacon egyedülálló újdonsággal lepte meg vásárlóit a Cafe Frei: már országszerte elérhető a kiskereskedelmi üzletekben a Sparkling Coffee ízesített, szénsavas kávés üdítő. Magyarország legnagyobb kávézólánca egyre jelentősebb a retail piacon is, és az egyedi ízvilágú kávék mellett igazán formabontó RTD (ready-to-drink) itallal robbantják be a nyári szezont. Ugyanakkor a horeca-üzletág fejlődése sem torpant meg, a Sparkling Coffee-t legújabb, zászlóshajónak is nevezhető kávézójukban mutatta be Frei Tamás és a Cafe Frei menedzsmentje az Allee Bevásárlóközpont második emeletén.
Az elmúlt időszak változásaival és az e-kereskedelem felfutásával párhuzamosan sokan már szinte temetni kezdték a bevásárlóközpontokat, de a pandémia óta eltelt időszak rámutatott arra, hogy az emberek továbbra is ragaszkodnak a fizikai vásárlás lehetőségéhez. Ugyan a korlátozások feloldásával visszatértek a plázákba, az is világossá vált, hogy a stabilabb jövőkép érdekében a bevásárlóközpontok üzleti stratégián és funkcióin is változtatni kell. A Portfolio a retail szektor aktuális kérdéseiről, a plázákban elérhető szolgáltatások átalakulásáról, a vidéki és a városi kiskereskedelmi forgalom különbségeiről Simon Tamást, az Indotek Group ingatlanértékesítési igazgatóját kérdezte.
Az Etele Plaza érdemelte ki Az Év Bevásárlóközpontja – Fenntarthatósági fejlesztések díjat az Év Boltja 2024 versenyén. A zöld megoldásoknak és a folyamatos finomhangolásnak köszönhetően a komplexum már tavaly 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást ért el az alig két évvel korábbi indulási értékeknél.
Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek között Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős-, Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár, Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke és Joó István, a HIPA Befektetési Ügynökség vezérigazgatója is.
“Fejlesztésre alkalmas állapotban", már idén szeptemberben átadnák Ráksorendező területét az emírségi fejlesztőnek. Jelenleg a terület rendezési és kármentesítési munkálataira vonatkozó közbeszerzési előkészítési munkák zajlanak, mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Számos kiemelkedő szállodaláncnak nehézségekbe ütközött márkaértékének olyan erőteljes növelése, mint a 2020 előtti években, és a 2024-es rangsor azt jelzi, hogy ezek az akadályok az ágazat fellendülése során is fennállnak.
A kormány célja, hogy 2030-ra Magyarország a világ legjobb 10 innovátora közé kerüljön – mondta Hankó Balázs, leendő kulturális és innovációs miniszter kedden a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáján, Budapesten.
A több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező, évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű Daniella Villamosság számára mindig fontos volt mások segítése. A többszörös Magyar Brands és Business Superbrands-díjas cég fennállása óta, már számtalanszor jótékonykodott, 2022-ben pedig útjára indította saját, Daniella Villamosság Talentum Alapítvány névre keresztelt alapítványát.
2025-ben háromszor is Margózunk. Mindhárom fesztivál tele…
A tanári pályáról egyre többen fordulnak a…
Magyarország 500 vezető márkája egyikeként Business Superbrands…