2024. november 26., kedd - Virág
Az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala (USPTO) rangsora szerint 2022-ben világszinten összesen 323 018 szabadalom született, vagyis 1 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ezek közül minden negyedik szabadalom a villamosításhoz köthető, a nyersanyagoktól kezdve a járművekig, és minden hetedik az automatizálással és a közlekedésbiztonsággal áll összefüggésben. Ez azt mutatja, hogy az autóipar az egyik legfontosabb terület az oltalomszerzésben. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) IP Hősök elnevezésű kampánysorozatának legújabb állomása az autóipari kkv-knak nyújt segítséget a szellemitulajdon-védelemben.
Stuttgartban a GELATISSIMO kézműves fagylaltkiállítás szervezői szeretettel várják nemcsak a cukrászdák, kávézók, fagylaltozók szakembereit, hanem magyar versenyzők jelentkezését is a nemzetközi Grand Prix GELATISSIMO fagylaltversenyre.
Már bebizonyosodott, hogy a mesterséges intelligencia és a social media marketing szakember együtt a nyerő páros. AI-val együtt sokkal kreatívabb és gyorsabb a munka. Kiforrtak a szerepek ember és alkalmazás között.
Az elmúlt évben tapasztalt szélsőséges időjárási tényezők, tartósan magas olajárak és világpolitikai konfliktusok miatt kialakult általános recessziós félelem minden eddiginél jobban rámutatott az energetikai átállás és a villamosítás sürgősségére. Az egyre nagyobb arányban megújuló villamosenergia-termelés ellenére a folyamatosan növekvő szükségletek a legtöbb országban hálózati túlterhelést okoznak. Bár ezen tényezők várhatóan idén is velünk lesznek, de az épülettulajdonosok hatékonyan reagálhatnak a késztermékek, nyersanyagok és az energiahordozók folyamatosan növekvő áraira. A lehetőségekbe Szontág Balázs villamosmérnök, az Eaton szakértője nyújt betekintést.
Emlékszik rá, amikor a közösségi média csak a barátokkal való interakcióról szólt? A TikTok átverések napról napra elterjedtebbek, és az áldozatok száma emelkedik.
A 2023-as év legnagyobb hívószava a ChatGPT (és Taylor Swift) volt. Ömlött a médiából a mesterséges intelligencia, behatoltak a valóságunkba a gépi tanuláson alapuló szöveg- és képalkotó szoftverek, amelyek potenciális világmegváltó és világpusztító következményekkel kecsegtettek, vagy éppen riogattak. A hype azóta véget ért, itt ülünk a képernyő előtt, és egyre kevesebbet beszélgetünk az AI chatbottal. Ennyi volt, és 2024-ben minden megy tovább a régi kerékvágásban?
A befektetési bummról szólt 2023 az AI területén, de nem valószínű, hogy ez 2024-ben is ki fog tartani. Inkább az várható, hogy csökkenő befektetési volumen mellett lassan átrendeződik a piac: a nagyvállalatok nyernek, a startupok pedig a kisebb piaci résekbe férkőzhetnek be. A képet bonyolíthatja, ha az EU új jogszabályt hoz a témában.
Korai volt az elektromos flottára váltás a Hertz autókölcsönzőnél, az autók egy nagyobb részétől megválik a cég. Úgy tűnik, ami a klasszikus ügyfeleknél és cégeknél lassan csapódik le, az az autókölcsönző szektorban még lassabban. A Hertz még 2021 októberében jelentette be, hogy környezettudatos, valamint a prémium érzésre sokat adó cégként 100 ezer elektromos autót vásárol a Teslától flottája bővítésére.
Akkor az amerikai járműgyártó részvényei az egekbe lőttek, így a cég vezére, Elon Musk egyetlen nap alatt világrekordot jelentő 36,2 milliárd dollárral gazdagodott. Ez után jött a következő nagyobb dobás: a Polestarral is megállapodott a Hertz, miszerint 5 év alatt 65 ezer jármű leszállítását rendelték meg a svéd márkától.
Ha minden igaz, végül összesen 175 ezer elektromos autó megvételére adott le igényt a kölcsönző, ami példamutató és egyben úttörő volt az iparágban. Nos, úgy tűnik, a lelkesedés, és így a beruházás korai volt.
Ugyanis nem egész másfél évvel a második nagy bejelentés után a cég vezére Stephen Scherr, a CNBC-hírcsatornának adott interjújában tudatta a világgal, hogy pénzügyi okok miatt megválnak az e-flotta harmadától.
Ez húszezer járművet jelent. A vezérigazgató a vártnál magasabb üzemeltetési költségekkel és alacsonyabb kihasználtsággal magyarázta a drasztikus lépést.
A magasabb költségeket elsősorban a hagyományos autókhoz képest jelentkező nagy javítási díjak jelentik, míg idő közben a villanyjárművek árai is nagyobb esést könyvelhettek el, így a bekerülési árhoz képest jóval alacsonyabb eladási érték sem tesz jót a Hertz pénzügyi helyzetének. A másik problémát az alacsony kihasználtság okozta.
Az ügyfelek egy része ugyanis kifejezetten tart az e-autóktól, mert még sosem vezetett ilyet vagy meggyőződése, hogy veszélyesebbek egy hagyományos járműnél. Akadtak ugyanakkor, akik a töltési nehézségektől féltek vagy épp kölcsönzéskor tapasztalták meg, hogy alacsony (például 50%-os) akkuállapotban vették át a járművet és így nem érik el a kívánt úti célt. Ez pedig negatív élményként marad meg bennük.
A cég vezére elmondta, hogy ettől függetlenül nem szeretnék feladni a kezdeményezést, mert pár éven belül több nagyváros akár teljesen kitilthatja a belső égésű motorral szerelt kocsikat, illetve a töltőhálózatok is folyamatosan fejlődnek. Most azonban a klasszikus, biztos bevételre van szükség, hogy kellően stabil anyagi helyzetben vágjanak bele a második fejezetbe, amikor tényleg eljön a megfelelő idő.
Minden üzletágában rekordot döntött a AutoWallis Csoport értékesítése 2023-ban: a régiós szinten is egyre meghatározóbb pozíciójú autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató több mint 40 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését, miközben a szolgáltatások területén is szép erősödést mutatott. Az AutoWallis növekedése organikusan is piaci átlagon felüli, jól mutatja, hogy a társaság stratégiája, diverzifikált szolgáltatási- és márka portfóliója még kedvezőtlen gazdasági környezetben is jól teljesít.
Hamarosan két újabb gázmező kitermelését kezdik meg horvátok. Az új kutak üzembe helyezésével az adriai ország éves gáztermelése meghaladja az egymilliárd köbmétert. Bővítik az LNG terminált is.
Az adat már nem elég nekik, új fenyegetésekre kell reagálniuk a megtámadottaknak. Sokat változott az elmúlt években a kiberbiztonsági helyzet, és sajnos általában romlott.
Az Inter.link, a globális fenntartható hálózati szolgáltatásokat nyújtó NaaS (Network as a Service) vállalat 2024. január 11-én bejelentette, hogy már elérhető Magyarországon is, új partnerének, a Rackhost Zrt.-nek, Magyarország egyik legnagyobb szerver hoszting szolgáltatójának köszönhetően.
Január elsejétől emelkedtek az útdíjak, új szakaszok kerültek be a tehergépjárművek fizetős rendszerébe, és nőtt a gázolaj jövedéki adója Magyarországon. Mindez nem hagyja érintetlenül az építőanyagárakat, mivel a szállítási díj legalább 5, de akár 25 százalékot is kitehet az építkezés helyszínére szállított építőanyag árából.
A klímaváltozás egyre nyilvánvalóbb hatást gyakorol az építőiparra. A szélsőséges időjárás, az egyre melegebb nyarak, valamint a fenntarthatóságra vonatkozó szigorúbb szabályozások és társadalmi elvárások új kihívásokat jelentenek az építőipari vállalatok számára.
A milánói Via Monte Napoleone lett idén…
Az Andrássy út nem csupán Budapest egyik…
Hiszel az igazi varázslatban? A Fővárosi Nagycirkusz…