2025. május 15., csütörtök - Zsófia

A nemzetközi kutatási eredményekre alapozva, jól átgondolt stratégiával érdemes a hazai piacon marketingkommunikációt végezni. A jól működő márkáknak pedig ebben előnyös lenne, ha drágább, de magasabb minőségű médiafelületeket érhetnének el – mondta el interjúnkban Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója.

- A vállalati kommunikációban mintha a termékek és a szolgáltatások eladása és előnyeinek bemutatása helyett az átlagembernek nehezen érthető felettes jó, a purpose felé mozdultak el a cégek – ez mennyiben hatékony?

- Ma már jól látszik, amit úgy gondolom Magyarországon az elsők között ismertem fel, hogy ez nem egy jó irány. Tizenöt éve Simon Sinek a Start With Why című könyvében arról írt, hogy mielőtt az ember azon gondolkodna, hogy mit értékesít, és annak milyen tulajdonságai vannak, és hogyan mondja ezt az emberek, a küldetését, a purpose-ét határozza meg, hogy egyáltalán miért van ő a piacon, az egész cég miért létezik. Ez alapvetően egy jó gondolat, de nem igazolható semmivel, hogy azok a vállalatok, amelyeknek van egy ilyen felsőbb célja, azok sikeresebbek, mint azok, amelyek nincs. Attól még, hogy van néhány olyan vállalat, amelyek nagyon sikeresek, és amelyek, rendelkeznek felsőbb céllal, még egyáltalán nem biztos, hogy mindenkire igaz ez az összefüggés. A marketingszakmának az egyik legártalmasabb jelensége a purpose-lufi.

- De akkor nem kell a társadalomra figyelni, csak a vásárlókra?

- Az, hogy egy vállalat a működése során társadalmilag felelős, környezettudatos, körültekintő legyen, az alap. De a purpose marketing azt mondja, hogy ha te ezt csinálod, az még nem elég. Szerintem elég. Marketingkommunikációs szempontból a purpose ideológiával a fő probléma, hogy van olyan, amikor egy ilyen felettes jó a termékből, szolgáltatásból egyszerűen nem következik, organikusan nem jön, nem ad választ semmiféle nagy társadalmi kérdése. Egyszerűen csak arra, amire azt a terméket kitalálták, arra működik, és ez egy tisztességes csere során kerül az emberekhez.

- De miért ne lehetne mindenben valami fontos dolgot meglátni?
-  Jó példa a világ piacvezető majonéze. Évekig gondolkodtak, hogy milyen purpose-t lehetne kitalálni. Az lett, hogy ez segít az élelmiszerhulladékot csökkenteni, hiszen bármilyen étel, amit kidobnál, az majonézzel még javítható. Ez igen erőltetett – nem véletlen, hogy az Unilever új CEO-ja szakított is ezzel a megközelítéssel.

A teljes interjú a digitalhungary.hu oldalán olvasható >>

Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv, azaz a Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD), amelyet két éven belül kötelesek átültetni saját nemzeti jogszabályaikba a tagállamok.

A magyar hosting szektor jelentős fejleményeként a Rackhost Zrt. 2024. június 25-én bejelentette, hogy felvásárolta a Maxer Hosting Kft. teljes szolgáltatási portfólióját. Az akvizíció révén a Rackhost tovább erősíti piaci pozícióját, mint az ország legdinamikusabban növekvő domain- és hosztingszolgáltatója.

Hamarosan átadják Budapest új ötcsillagos szállodáját a II. kerületi Bem téren, a volt Radetzky-laktanya helyén. A szálloda nemcsak a dizájn miatt érdekes, hanem azért is, mert talán ez a főváros egyetlen friss építésű műemlék épülete (legalábbis a tulajdoni lapja szerint), és a szinte teljes bontás ellenére úgy sikerült a körülvevő köztereket kialakítani, mintha a hatvanas években élnénk.

A bérlők egyre kevesebbet fizetnének, mégsem változtak a bérleti díjak júniusban a budapesti bérlakáspiacon, mert a lakásukat kiadók az egyetemisták rohamára számítva kivárnak – derül ki a Rentingo.com legfrissebb elemzéséből.

A Tesla-hasonmást építő márka komolyan gondolja, hogy betör az európai piacra. Ennek érdekében már meg is tette az első lépéseket - számolt be a vezess.hu.

Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban májusban - írta a realista.ingatlan.com.

Július közepén végleg becsukja a kapuit az itthon második legnagyobb kiskereskedelmi lánc hosszú éve óta működő üzlete egy vidéki nagyvárosban. A boltbezárás nyomán az a hír terjed, hogy az orosz Mere érkezik a helyére. A 70 ezres lélekszámú település azért nem marad SPAR nélkül.

Nem nagyon változtak az elmúlt években a vevők preferenciái az ingatlanvásárlásnál: a kisebb, energiatakarékos, újszerű vagy felújított ingatlanokat keresik a leginkább.

Nem mindennapi fotósorozatot készített egy magyar fotós, amely olyan élethűen örökíti meg az Artemis rakétáját és az Orion űrhajót, mintha az eredetit lőnék fel az űrbe. A LEGO® NASA Artemis űrkilövő rendszeréről toy photography (figura fotózás) technikával készült részletes és látványos képek méltóképpen tisztelegnek az Artemis-program előtt.

Tipp

Időrendben

« Május 2025 »
H K Sze Cs P Szo V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Tartalom galéria

AUTOMOTIVE HUNGARY, 2025. május 13-16.

AUTOMOTIVE HUNGARY, 2025. május 13-16.

More details
Lassulást jelez a szlovák ipariingatlan-piac

Lassulást jelez a szlovák ipariingatlan-piac

More details
Cégek ellen is folyhat büntetőeljárás?

Cégek ellen is folyhat büntetőeljárás?

More details
Ez motiválja legjobban a magyar vásárlókat egy friss kutatás szerint

Ez motiválja legjobban a magyar vásárlókat egy friss kutatás szerint

More details
Hétvégi tippek, kulturális programajánló

Hétvégi tippek, kulturális programajánló

More details
Teljesen gluténmentes konyha a Balatonnál: egyre többen keresik a biztonságos étkezést

Teljesen gluténmentes konyha a Balatonnál: egyre többen keresik a biztonságos étkezést

More details
Dubai Ingatlan Expo Budapesten, 2025. május 14-16.

Dubai Ingatlan Expo Budapesten, 2025. május 14-16.

More details
Műtárgyak Éjszakája Fesztivál, 2025. május 22-24.

Műtárgyak Éjszakája Fesztivál, 2025. május 22-24.

More details
Mire számíthatnak idén a lakásvásárlást tervezők?

Mire számíthatnak idén a lakásvásárlást tervezők?

More details
Az Üzleti Hírszerzés portál kiadója az O|G|H - Open Gates Hungary Kft. - O|G|H - a hír szerzője