2025. május 15., csütörtök - Zsófia
A nemzetközi kutatási eredményekre alapozva, jól átgondolt stratégiával érdemes a hazai piacon marketingkommunikációt végezni. A jól működő márkáknak pedig ebben előnyös lenne, ha drágább, de magasabb minőségű médiafelületeket érhetnének el – mondta el interjúnkban Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója.
- A vállalati kommunikációban mintha a termékek és a szolgáltatások eladása és előnyeinek bemutatása helyett az átlagembernek nehezen érthető felettes jó, a purpose felé mozdultak el a cégek – ez mennyiben hatékony?
- Ma már jól látszik, amit úgy gondolom Magyarországon az elsők között ismertem fel, hogy ez nem egy jó irány. Tizenöt éve Simon Sinek a Start With Why című könyvében arról írt, hogy mielőtt az ember azon gondolkodna, hogy mit értékesít, és annak milyen tulajdonságai vannak, és hogyan mondja ezt az emberek, a küldetését, a purpose-ét határozza meg, hogy egyáltalán miért van ő a piacon, az egész cég miért létezik. Ez alapvetően egy jó gondolat, de nem igazolható semmivel, hogy azok a vállalatok, amelyeknek van egy ilyen felsőbb célja, azok sikeresebbek, mint azok, amelyek nincs. Attól még, hogy van néhány olyan vállalat, amelyek nagyon sikeresek, és amelyek, rendelkeznek felsőbb céllal, még egyáltalán nem biztos, hogy mindenkire igaz ez az összefüggés. A marketingszakmának az egyik legártalmasabb jelensége a purpose-lufi.
- De akkor nem kell a társadalomra figyelni, csak a vásárlókra?
- Az, hogy egy vállalat a működése során társadalmilag felelős, környezettudatos, körültekintő legyen, az alap. De a purpose marketing azt mondja, hogy ha te ezt csinálod, az még nem elég. Szerintem elég. Marketingkommunikációs szempontból a purpose ideológiával a fő probléma, hogy van olyan, amikor egy ilyen felettes jó a termékből, szolgáltatásból egyszerűen nem következik, organikusan nem jön, nem ad választ semmiféle nagy társadalmi kérdése. Egyszerűen csak arra, amire azt a terméket kitalálták, arra működik, és ez egy tisztességes csere során kerül az emberekhez.
- De miért ne lehetne mindenben valami fontos dolgot meglátni?
- Jó példa a világ piacvezető majonéze. Évekig gondolkodtak, hogy milyen purpose-t lehetne kitalálni. Az lett, hogy ez segít az élelmiszerhulladékot csökkenteni, hiszen bármilyen étel, amit kidobnál, az majonézzel még javítható. Ez igen erőltetett – nem véletlen, hogy az Unilever új CEO-ja szakított is ezzel a megközelítéssel.
A teljes interjú a digitalhungary.hu oldalán olvasható >>
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv, azaz a Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD), amelyet két éven belül kötelesek átültetni saját nemzeti jogszabályaikba a tagállamok.
A magyar hosting szektor jelentős fejleményeként a Rackhost Zrt. 2024. június 25-én bejelentette, hogy felvásárolta a Maxer Hosting Kft. teljes szolgáltatási portfólióját. Az akvizíció révén a Rackhost tovább erősíti piaci pozícióját, mint az ország legdinamikusabban növekvő domain- és hosztingszolgáltatója.
Hamarosan átadják Budapest új ötcsillagos szállodáját a II. kerületi Bem téren, a volt Radetzky-laktanya helyén. A szálloda nemcsak a dizájn miatt érdekes, hanem azért is, mert talán ez a főváros egyetlen friss építésű műemlék épülete (legalábbis a tulajdoni lapja szerint), és a szinte teljes bontás ellenére úgy sikerült a körülvevő köztereket kialakítani, mintha a hatvanas években élnénk.
A bérlők egyre kevesebbet fizetnének, mégsem változtak a bérleti díjak júniusban a budapesti bérlakáspiacon, mert a lakásukat kiadók az egyetemisták rohamára számítva kivárnak – derül ki a Rentingo.com legfrissebb elemzéséből.
A Tesla-hasonmást építő márka komolyan gondolja, hogy betör az európai piacra. Ennek érdekében már meg is tette az első lépéseket - számolt be a vezess.hu.
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban májusban - írta a realista.ingatlan.com.
Július közepén végleg becsukja a kapuit az itthon második legnagyobb kiskereskedelmi lánc hosszú éve óta működő üzlete egy vidéki nagyvárosban. A boltbezárás nyomán az a hír terjed, hogy az orosz Mere érkezik a helyére. A 70 ezres lélekszámú település azért nem marad SPAR nélkül.
Nem nagyon változtak az elmúlt években a vevők preferenciái az ingatlanvásárlásnál: a kisebb, energiatakarékos, újszerű vagy felújított ingatlanokat keresik a leginkább.
Nem mindennapi fotósorozatot készített egy magyar fotós, amely olyan élethűen örökíti meg az Artemis rakétáját és az Orion űrhajót, mintha az eredetit lőnék fel az űrbe. A LEGO® NASA Artemis űrkilövő rendszeréről toy photography (figura fotózás) technikával készült részletes és látványos képek méltóképpen tisztelegnek az Artemis-program előtt.
Kutatások szerint a korai nyelvtanulás hosszú távon sokkal előnyösebb és hatékonyabb, mint az iskolás korban kezdődő formális nyelvoktatás. Ennek számos oka van, sok szülő mégis tart a korai nyelvfejlesztéstől. Egy új módszer segítségével azonban már csecsemőkortól együtt fejlődhet az édesanya és a baba angoltudása.
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója városában, Zamárdiban, a Balaton Beer Weekenden lehet először megkóstolni.
Megkezdődött a Celebrity Cruises ötödik hajójának építése a díjnyertes Edge sorozatban. A Celebrity Xcel tengerjáró 2025 őszén indul útnak.
Balatonfüreden, az Anna Fesztivál 12. éve az Anna-bál kísérőrendezvénye, melyet 2024. július 22-28-ig rendeznek meg. Kávéházi muzsika, a Magyar Állami Operaház műsorai, kórusok koncertje, operagála és az elmaradhatatlan szívhalászat – íme, az Anna-fesztivál kínálata. Az elmúlt évek alatt színes programjaival önálló arculatot kialakító fesztivál idén nyáron újra élettel tölti meg a várost. Napközben kávéházi cigányzenészek muzsikálnak a füredi vendéglátóhelyeken és a parton, a közönség ki is választhatja közülük a számára legkedvesebbet.
A Colliers bejelentette, hogy 2025. május 2-i…
Hetven fővárosi helyszínen, több mint 100 programmal…
Gyakori vélekedés, hogy a büntetőjogi felelősség és…