2017. október 18., szerda - Lukács

Lenyűgözően fog kinézni a MOL új székháza

molszekhazAz, hogy magasház épül a BudaPart projektben a Lágymányosi-öböl partjára, már elég régóta lehetett tudni. Azt is, hogy 120 méter magas lesz, ami hazai léptékkel mérve nyugodtan nevezhető felhőkarcolónak, hiszen ez lesz a főváros legmagasabb épülete. Elhangzottak az érvek pró és kontra, hogy kell-e nekünk ekkora épület.

Ezeket most nem írnám le megint, de olvassátok újra, ha vitáznátok velük, -  ezen kívül viszont az égvilágon nem tudtunk róla semmit. Egy ház magassága ugyan elég fontos paramétere (ahogy mondjuk egy autónál sem mindegy, hogy mekkora), de hogy a ház jó-e, az nem ettől függ (ahogy egy autónál sem). Nos ma bejelentettek egy csomó konkrétumot, meg pár elég meglepő fordulatot.

Az egyik meglepő fordulat számomra az volt, hogy székház lesz az épületből, és nem egy irodaház, amin egy rakás cég osztozik. A MOL építi meg, akik amúgy is itt a környéken működtek, viszont egy nem túl reprezentatív – legyünk őszinték, a ciki határát súroló – irodaházban. Vagyis irodaházakban, öt kerületben, 11 épületben. Ez Magyarország legnagyobb vállalatának már elég régóta égető kérdés volt, mégiscsak azon kevés hazai cégek egyike, amelyik nemzetközi szinten is látható méretű. Szóval gondoltak egy merészet, és ugrottak egy szintet, vagy inkább tízet: a félévszázados, a keleti blokk minden báját magán viselő épületükből 2021-re átköltöznek egy olyan magasházba, ami nemzetközi mércével mérve is megállja a helyét.

molszekhaz2

Merthogy a másik meglepetés az volt, hogy

a Foster and Partners tervezi a házat, ami azért az ejha kategória.

Norman Foster jelenleg a világ egyik legmenőbb építésze, olyan házakat jegyez, mint a londoni Uborka, vagy a Reichstag bővítése, ráadásul tök jó Instagramja van. Budapestre ugyan már több házat is tervezett (a hírhedt Zeppelint, meg egy angyalföldi irodaházat, amelynek a helyén most egy lakótömb épül), ám egyikből sem lett semmi. Na igen, az elmúlt években egyetlen igazán komoly sztárépítész tervezte ház sem épült meg. Sőt, ha nagyon alaposan visszamászunk az időben, Eiffelék Nyugati-pályaudvarát leszámítva nem túl sok eset jut eszembe.

molszekhaz3

A teljes cikk az index.hu-n olvasható.